About Me

My photo
sandakan,, Sabah, Malaysia
life is getting harder and harder today and after. which is, only we know how pretending we are. be more mature to avoiding the shit given to your life being, shut the dramatic life, live your life fellas !

Saturday, March 26, 2011

masa untuk menconteng!




Celakanya hanya engkau yg benarbenar aku tunggu..haha

keriput muka menunggu.. mungkin ini masa untuk meneruskan hidup..
semakin hari semakin jauh aku melangkah, dan semakin banyak yang aku telah tinggalkan..
semakin banyak juga yang aku bisa lupakan hari demi hari..

aku semakin maju kehadapan, biarpun tidaklah untuk dibanggakan, tapi untuk diberi senyuman, aku masi mampu untuk tertawa..

bukan ini yang aku impikan, tapi mungkin ini yang terbaik untuk aku, dan untuk aku perjuangkan tentang menghargai sesuatu yang indah dihadapan, dan bisa aku kenang dan ceritakan di masa hadapan..

kisah suka dan duka adalah yang terbaik pernah aku alami..
menangis, ketawa, tersenyum dan gembira, dimana ada lagi?


kesengsaraan dan kesakitan hari ini adalah guru terbaik untuk ku mengejar apa yang ternilai untuk aku raikan di masa tua ku, jika aku masih ada kesempatan itu..

aku tiada semuanya, telah membuatku lebih tabah sebagai seorang lelaki yang telah diberikan kekuatan hati dan fikiran untuk menempuhi hari hari esok dan lusa..
kelaparan, kekosongan, dan kebosanan buat aku lagi hargai dan terus menulis tentang kisah hidupku dan aku lakarkan sebagai kenangan terindah di hari nanti..

aku takut menempuhi hari esok, tapi aku tidak sabar untuk mengharungi hari lusa..bila mana aku tunduk ke langit, tapi semuanya ada di bawah..
aku ok, aku steady, dan aku bisa banggakannya bila aku menangis nanti..

hari semakin kuat untuk aku, dan aku pun semakin mengerti apa yang akan ku hadapi, dan apa yang akan aku cari..
aku tuliskankan lagu sederhana untuk diri ku yang sangat bijaksana, yang memahami ku, dan mencintai ku apa adanya!(sheila on 7)

aku selalu jauh, dan aku semakin hampir untuk mendekatiku..
aku adalah aku biar apapun dunia mengatakan aku dibelakang..

apa yang aku harapkan, kisah ini bisa aku teruskan tanpa aku bergantung dengan setiap kata dan nota dari semuanya..

aku adalah aku kerna aku adalah aku dari dulu hingga kini..


terimakasih ku untuk setiap kesedihan dan kekosongan ini..
semuanya mengajar aku untuk berlari lebih pantas dari cheetah!hahai.

percaya padaku dunia, kerna aku bisa mengubah mu suatu hari nanti..
hidup terlalu singkat, untuk aku lewatkan tanpa mencuba cintaku yang tersangattttt indah! biar pun jauh disana, aku masih bisa melihat ku di seberang sana..

terimakasihku juga kepada tangisan dan kegembiraan masa laluku..
sakitku, pedihku, semuanya telah aku masukkan kedalam buku yang sekejap lagi akan aku hapuskan sehabis habisnya!
tiada apa lagi yang tersisa, tiada apa lagi yang akan aku kenang..
semuanya hanyalah cerita donggeng!

AKU kini begitu berharga!
dan AKU kini semakin TINGGI untuk aku jatuhkan lagi..


AKU tetap AKU, dari saat ini dan tidak akan AKU untuk siapa siapa pun!

biarlah kisah dulu menjadi cerita dalam hari hari tuaku untuk menidurkan sang yang tercinta! mungkin bukan sekarang, dan juga tidak esok..
kerana yang tinggal adalah hari esok dan akan datang sehingga hembusan nafas yang paling "INDAH" untuk dihitung segala amalan!

TERIMA KASIH BIJAKSANA, dan SELAMAT TINGGAL KESEDIHAN!
dan yang tinggal hanya senyuman manis ku.. :)

joop_travis.

No comments: