About Me

My photo
sandakan,, Sabah, Malaysia
life is getting harder and harder today and after. which is, only we know how pretending we are. be more mature to avoiding the shit given to your life being, shut the dramatic life, live your life fellas !

Tuesday, June 28, 2011

ⓟⓔⓡⓒⓤⓑⓐⓐⓝ ⓚⓔⓓⓤⓐ !

Percubaan kedua..
Mungkin ini yg bole aku klasifikasikan hidup aku sekarang..
Agak sukar dan terlalu mencabar utk menghadapi kenyataan yg sememangnya
Aku harus tanggung dan pikul..
Aku sendiri tidak pasti apa yg harus aku lalui dinihari..
Aku masih tidak pasti..
Yg pasti ini adalah percubaan kedua..
Aku hanya mampu mengikut arus yg membawa aku sekarang..
Apa yg nyata, aku hanya "bersama arus"..
Kemana aku pergi, disitulah aku berlabuh..

Entah kenapa, aku rasa semakin kosong, semakin jauh dgn nilai hidup
Sebenar.. Ya aku selesa begini.. Hidup hanya berteraskan kepala hotak aku
Sendiri.. Aku maw ke kiri, aku ke kiri.. Aku tidak perlukan jari telunjuk
Orang utk menentukan arah.. Ya hidup mesti diteruskan..

Terlalu banyak yg aku lewati kebelakangan ini.. Sakit pedih, senda gurau,
Gelak ketawa, tangis sedih, disayangi, dihormati, dipercaya, diambil berat,
Tidak dipedulikan, sesat, dilandasan, dan bermacam macam lgi yg boleh aku
Ceritakan dlm diari hidup seharian..

Hidup boleh dikatakan ada hala tuju, tp arah tujuannya aku sendiri kurang
Jelas tentangnya..
Tuhan tunjukkan aku jalan sebenar.. Aku terlalu rindukan hari hari lepasku..
Aku terlalu rindukan orangorang yg pernah bernafas seudara ku..

Aku terlalu yakin yg aku semakin hampir kepada "sempurna"..
Kenapa? Aku sendiri tidak pasti.. Aku takutkan mati.. Ttp aku sendiri
Tidak pasti.. Aku tidak sedia utk itu..
Aku semakin ssh utk focus.. Aku rasakan diri semakin lemah setiap hari!
Pelupa yg melampau, cpt penat yg drastik..
Aku takut!!

Aku harus bt apa? Aku rindukan masa masa dulu, bila aku sedih takut,
Aku bole sujud memohon petunjuk dgn yg maha ESA..

Kenapa ssh utk aku kembali seperti itu?
Hasutan bertimpatimpa ditelinga!
Haishhhh~~~~

Terlalu sesat aku ni.. Aku perlukan seseorang yg bole bimbing aku semula rasanya !
Mana orang tu?

Kerja setakat ni ok.. Aku bole dikatakan dpt gaji yg ok..
Even aku rasakan vlm cukup utk memenuhi permintaan nafsu kepuasan ku,
Tp setakat ini cukup lah utk aku habiskan sisasisa setiap bulan dgn cukup !
Tp kenapa aku semakin ssh utk merasakan "PUAS?"

Semakin buas nafsu serakah kepuasan ku!!
Bkn ini yg aku mahukan..
Aku mahukan ketenangan, dan bukan kepuasan...

Aku sanvat sakit !!
Tolong aku ya ALLAH, tunjukkan la aku jalan hidup sebenar sekali lagi
utk ⓟⓔⓡⓒⓤⓑⓐⓐⓝ ⓚⓔⓓⓤⓐ ini !!
Amin ya rabbal alamin !!!
Thank ya ALLAH even aku bkn hambamu yg setia dan baik, tp aku masih mampu mengucapkan
SYUKUR ALHAMDULLILAH kepadamu TUHANKU!
tunjukkanlah hamba mu ini jalan kebenaran sekali lagi sebelum aku pergi
menemukanmu !
AMIN...
Joop Arsat

No comments: