About Me

My photo
sandakan,, Sabah, Malaysia
life is getting harder and harder today and after. which is, only we know how pretending we are. be more mature to avoiding the shit given to your life being, shut the dramatic life, live your life fellas !

Sunday, February 27, 2011

Good BYEE letter!~


terima kasih utk 7 tahun ini!~


"selama 7 thun kenal, seleps mbaca blog itu, saya rasa ckup tharu.. tima kasih banyak2. mulai ari ini, xkan pernah ada lagi nama mu dlm hdupku.. tanx banyak.. aku tharu membacanya.. cukup berkesan.. aku suka ayat2mu.. end!"
jeny's told everyone! jony's claps his hand for this memorable moment!
:)

hei hei hei hei.....aku tak percaya cinta, aku tak percaya cinta, aku tak percaya
c i n t a !~~~ hahahaha!!! 7 tahun la.

kau yg mau kan? kau yg suka kan?
aku juga sangat terharu dgn hanya beberapa hari yg kau buat yg membawa aku kesini..
semua buruk la.. buat apa kau mau pikir?
aku dan orang lain adalah sama.. so pikir buat apa?
thanks sbb paksa aku jadi orang yg lain seperti yg kau inginkan!

pegang kata katamu wahai c perfect!
aku sedar aku sapa.. dan aku tau aku patut berada d mana!
kau ada segala galanya!
family, hidup, kawan kawan, music mu, kata katamu, harga dirimu sampai harga diri orang kau buang ke tepi, egomu yg tgh "inflasi" d dunia ni,
dan semualah! kau ada segala galanya!
perfectlah..

AKU? i've got no mom, family yg kurang concern, kawan kawan yg faker, no such a grateful life, xda harga diri, penipu, pendusta, sama mcm oran lain, i've got nothing at all...

selepas 7 tahun juga, baru aku sedar siapa aku utk kau..
mungkin aku bejaya buat kau marah dan buat aku btl2 hilang kan?
yes i'd admitted it dan aku sengaja buat begitu dan itu lagi bagus daripada aku membebankan kepala otak mu, menyusahkan hidupmu, dan aku perlu belajar sedarkan diri..
dan kata kata itu adalah sbgai tanda penghargaan biarpun aku tidak maksudkan nya!
dan kau makan itu dan jadikannya "persimpangan" jg! ok SAYANG? fuck you!
mungkin tidak semudah itu aku lupa, dan mungkin mati jak buat aku lupa segala galanya, tp kalau semua yg aku buat utk setelkan semuanya "dream" kita pun menampakkan penolakan dari kau, so what im waiting for?
dan ianya mmg sangat sakit! tp cukup lah aku membebankan orang orang yg aku paling sayang d dunia ini! dan mungkin harus dilupakan..

selepas 7 tahun juga, baru aku sedar, betapa bodohnya aku sbb mengkhianati sahabat baik sendiri..betapa bodohnya aku menukar perasaan sendiri kepada yg ini.. dan betapa bodohnya aku harus hilang kau dan dia.. dan betapa bodohnya hilang seorang kawan yg sangat baik utk semua benda disebabkan perasaan yg bodoh itu..


selepas 7 tahun juga, baru aku sedar betapa jauhnya kita berubah! betapa kita jarang bercerita macam dulu dulu, bertukar tukar gambar utk mengisi masa lapang, bertukar tukar pantun bodoh yg buat kita ketawa sampai sakit perut, dan kita selalu begaduh sbb benda benda bodoh!

selama 7 tahun ini juga, kau banyak ajar aku susah senang hadapi hidup, menjadi lebih matang, menjadi seseorang yg hanya tau tangkap berudu d longkang, menjadi seorang yg bole menanam sayur sawi dgn jayanya.. kau pergi tinggalkan aku utk pergi dgn "her", kau dtg balik, kau buat apa yg aku xsuka, xbuat apa yg aku suka, aku buat apa yg kau xsuka, xbuat apa yg kau suka, kenal keluarga ku, kenal keluarga mu, dan itu adalah pengalaman yg aku tidak akan aku lupakan.

dan yg pasti,

for the past 7 years, we've changed a lot and being someone else..
we are not who we are since our first deep conversation! and im so sorry!

dan sekali lagi selepas 7 tahun kenal, aku sangat kenal kau, dan aku tau apa yg berubah, dan apa sebenarnya yg kau mau.. dan yg aku pasti, aku bukan yg kau mahukan, dan aku tidak dpt memberikan apa apa utk kau..dan aku meminta maaf atas semuanya yg penah terjadi dan semua kenangan yg begitu berharga yg penah kita lalui sama sama,
dan itu adalah pengalaman yg aku hanya ada utk 7 tahun ini seumur hidup ku..
dan 7 tahun inilah kau banyak tolong aku, banyak nasihatkan aku, banyak sedarkan aku, aku banyak sakitkan hatimu, aku banyak buat kau marah, banyak susahkan kau, banyak melukakan hati mu, banyak malukan kau, dan banyak makan duitmu tuhan jak dapat balas semuanya, dan harap kau berdoa supaya tuhan balas utk kau..

aku sangat perlukan kau, dan sangat sayangkan kau, dan sangat mahukan kau sampai mati, tapi keadaan memaksa semua ini... dan semuanya harus merelakan biarpun aku rasa seperti hilang separuh nyawaku sejak few months ago...
mungkin sekarang tuhan bekalkan aku tabung pernafasan sendiri utk terus hidup!

for the last words, terima kasih atas segalanya, susah senang kita akan hilang dari saat post ini di postkan..mungkin tidak boleh, tp aku belajar lagi kuat supaya tiada siapa siapa dibebankan...


aku mengalah dan aku hanyalah seperti mereka..
dan tuhan lagi tahu apa yg DIA sedang lakukan!
dan kenapa aku masih percaya ianya tetap bukan sekarang?
aku sendiri harus belajar menerima dan sedarkan diri..

aku patut sedarinya sejak rantai itu telah hilang dari kau!
rantai itu murah, dan ianya tidak lagi kau perlukan, aku tau itu..
kenapa lambat betul aku menyedarinya?
kau tidak pernah buangnya sehingga aku sedarinya! :(


kenapa aku mesti hilang perempuan perempuan yg aku paling sayang?
sebab aku bukan seorang lelaki yg baik!

so long and good night ex!

joop.arsat with you.
7-7-2004---27-2-2011

No comments: