About Me

My photo
sandakan,, Sabah, Malaysia
life is getting harder and harder today and after. which is, only we know how pretending we are. be more mature to avoiding the shit given to your life being, shut the dramatic life, live your life fellas !

Saturday, September 11, 2010

HARI RAYA !

lain gila raya ekarang dgn raya dulu dulu..
itulah perbincangan kami otw balik dr LD..
yes admit that statement.

bila tiba raya, seriously, its empty everybody..
we just gathering among our family,
fullest of keriangan dan kebisingan kanak kanak..mgkn hari raya utk kanak kanak pnya kegembiraan..not for adult.
tapi dimana keindahannya?
sekali lagi dlm tahun ini, aku merasakan hari penting seakan akan tiada erti.

i miss my belated mom..
i missed when her touch up our home.
cook what she need to cook, without any complaining.
i need her..
i cry, upset, and confusing...

it seems like no other way to make this couple of my day happy..
i sleep, smoke, dan TV.
its my day on this raya.
damn!

im done to be here !

im dreaming of some place that i didnt mention for anybody, thinking about myself, and just enjoy my day..i need to be there.
but where?
Africa? Jamaica? Cuba?
damn! i wish too..
lesson thaat i ever learned for this raya, is to be cool, try to thinking of nothing.
biarpun otak sangat la bercelaru, otak sgt la merindukan, tp aku mngkin sdng belajar utk terima kenyataan yg mungkin aku tidak diperlukan lagi.

susah, payah, sakit...
aku sudah cukup mencub utk semuanya..
biarlah semua tersimpan jauh dlm hati, dan biarlah dia bersemadi di sana sampai aku menutup mata.
aku bahagia bila dia bahagia.. dan aku harap dia tidak menyesal utk semuanya.
mgkn ada yg terbaik bagi dia.. it
tu yg aku harapkan..

aku rasakan aku semakin hampir dgn my belated mom..
the day kami sekeluarga melawat pusara nya, aku menangis, mendoakan kesejahteraannya, dan aku doakan aku dpt berjumpa dia dgn segera..
kerana hanya dia yg mampu ada dgn aku biar apa keadaan sekalipun..

aku rindukan mak..
:'(

hari raya yg tiada erti..
aku ingin bersendirian.
aku penat dgn semuanya!
aku maw pergi.

joop

No comments: