About Me

My photo
sandakan,, Sabah, Malaysia
life is getting harder and harder today and after. which is, only we know how pretending we are. be more mature to avoiding the shit given to your life being, shut the dramatic life, live your life fellas !

Sunday, July 5, 2009

bansawan siti zulaikha berjaya !!!

salam....

1st of all thanks to Allah the almighty god,
i still can breath smoothly without something block my nose hole..
hahahah...

erm...
crita apa aku maw stat ya?!!

ok crita pasal teater..
mgu lepas aku tgal semimggu d perak..
taman budaya,ipoh,perak..
poskod aku lupa..

seminggu tu la life aku hanya tuk teater sahaja...
sampai 24hb d perak..
n trs ada latihan..
aku cukup kagum masa 2, sbb smua budak2 teater perak melakonkan watak dgn berkesan skali..
pada masa 2, aku rasakan yg aku ni sgt2 lemah utk belakon mcm dorang..
tp aku taw, aku jg watak penting..
so aku msti bt yg terbaik..
tgl d hotel tambun inn for 3 days..
mmg sgt fit life masa 2..
bangun, siap trs p taman budaya, latihan sampai ptg..
rehat kjp, sambung sampai pukul 12-2 pagi..
balik tidur.
esoknya pn sama.
rutin harian mmg itu jak la.


banyak yg kami diajar cara membawa watak dgn berkesan..
tenaga pengajar yg tegas smasa latihan, n sgt klakar bila freetime..
thanks to JEBAT for all the things yg beliau telah tunjuk ajarkn..

hari perfom..
sgt2 takut masa 2..
tapi nasib baik la aku pnya babak, ialah babak akhir.
iaitu babak 8..
jadi aku dpt tenangkan diri..

sebelom perform 2, ptg bob ada kol..
aku taw perangai dia, suka main2..
jadi aku menganggap diorang akn bt surprise dan dtg tgok aku perform..
aku jadi kan 2 sbgai penguat semangat tuk perform yg terbaik..
tp dorang xdtg..
mmg frust jg la.
tp maw bt mcm mn.
dorang ada keja masing2..
n aku taw ipoh 2 jauh..
aku xpenah marah dorang.
yg penting, aku jadikan dorang sbgai penguat semangat ku tuk perform yg terbaik..
tanks 2 all..

aku ckp cam 2 bkn maw minta simpati dari dorang..
just maw dorang taw yg dorang 2 sgt2 penting..
akhirnya dpt menjayakan pementasan "bangsawan siti zulaikha"..
dan yg happynya, kami dpt pecah panggung, yg bermaksud, panggung penuh sesak.
hahahaha...


gambar2 aku ada..
tp xbanyak la.
lagi pwn dlm hp.
n blutut ke laptop, ada problem.
so nnt ada masa aku masuk kn la..


ni crita teater...

1 comment:

Unknown said...

kuangx99 pecah ponggong la