About Me

My photo
sandakan,, Sabah, Malaysia
life is getting harder and harder today and after. which is, only we know how pretending we are. be more mature to avoiding the shit given to your life being, shut the dramatic life, live your life fellas !

Sunday, July 26, 2009

"kami" the movie




salam..

aku baru abis tgok crita kami the movie..
serioushit movie 2 best even xbanyak aksi2 menarik..
overall aku terhibur..
dan yg penting bannyak meaningful moment dlm movie 2..
kamu smua mesti tgok..

sbnarnya lama jg la aku sdh taw pasal movie 2, tp tidak berkesempatan tuk tgok..

sinosis..

crita tidak banyak lari dari crita kami the series..
ali,sofie,abu,adii dan lyn..
sahabat yg aku anggap berpuak2, dan banyak movement dorang ni, tidak mengenal erti sahabat yg sebenar..
aku bkn maw kritik, tp aku sebagai penonton dan ada mengalami ini semua, aku patutbagi pendapat pasal movie tu dan humors yg ada dlm movie 2..
jalan crita mmg menarik, even nampak pelakon2nya masih ada yg kaku, tp berkesan jg la..

banyak menceritakan kehidupan pasal, c ali, abu dan lyn..
the rest 2 ada jg la, tp kurang..

abu yg lari dari pusat pemulihan,
ali yg menghadapi tekanan perasaan famili, kerja dan diri sendiri,
lyn yg dikejar bekas kekasih yg mengedar dadah..

2 adalah antara issues yg dorang hadapi..
banyak lagi issue sampingan, tp tidak begitu menonjol..




conflicts,

1) ali gaduh ngan abu,
2) lyn kantoi edar dadah semula oleh c ali,
3) sofie gaduh ngan mak dia,
4) adii yg still dgn "cinta alam maya",

mmg berkesan jalan crita movie ni..

akibat,
1) yg last2 skali, abu mati kena tikam,
2) ali berhenti kerja,
3) sofie cont stdy d UK,




banyak lagi la..
korang mesti tgok la baru taw..

part last tu aku suka,
masa abu maw mati, dlm kreta ali..
semangat setia kawan..
dlm melindungi ali dari kena tikam, dan dia yg kena tikaman 2..
dia seorang yg kuat..sgt2 kuat..


aku andaikan dorang ni berpuak2, sbb,
ali sll ngan abu jak..
sofie ngan adii jak sll..
lyn sendiri, kdng2 ngan sofie n adii,

dorang gak kalo ada rasia, masing2 "keras" dan simpan.
sbgai kawan atau sahabat,
kalo ada masalah, kita share to each others, bkn simpan..
cakap..jgn diam..
2 adalah erti sahabat..
jgn sampai nnt kamu kuarkan ayat ni,"kalo senang carik aku, kalo ssh?"
kalo ssh?? tu sbb kamu yg xmaw crita..
so, cam mn maw tolong???
at least sbgai pendengar pn jadi la..
kalo dpt tolong, kita tolong...
2 baru erti sahabat..
jgn maw salah kan orang lain, ikut emosi, pukul sana, pukul sini..




hargai kawan2 anda sebelom terlambat..
jgn anggap kwn anda tpt anda berhibur..
kwn la segala2 nya..
kwn la yg lebih faham kita..
kwn la yg boleh membimbing kita dan menghancurkan kita..
choose the right way of finding your truly friends out there..
there's too lot of kind person you can find..
dont judge them with first impression..
see inside then judge..

sometimes people around us care about us, but we cant see..
use your eyes, think positively with your genius brain,
hear with ears, and done the things with yours power..

pathetic words uncountable, defining by yourself..


tu jak la kali apa yg aku maw sampai kan..
secara keseluruhannya,
pasti kan anda tgok crita tu,
dan pikir2 sejenak pasal "friend"..
cari dan dalami maksud "friend" tu betul2,
anda akan jumpa..

PERCAYA PADA DIRI, YAKIN PADA KEUPAYAAN..
SAYANGI KAWAN2 ANDA...







yg sayang kawan2 dia,
-joop_travish-

No comments: