About Me

My photo
sandakan,, Sabah, Malaysia
life is getting harder and harder today and after. which is, only we know how pretending we are. be more mature to avoiding the shit given to your life being, shut the dramatic life, live your life fellas !

Sunday, June 21, 2009

belajar, bkn buruh kasar !!!!

salam pada smua clique yg baca blog ni...
first of all, thanks to ALLAH the Almighty GOD, sbb sampai skrg masi bagi peluang aku benafas di dunia yg sgt2 indah..(ceh ayat bajet2 tabligh)

erm story aku kali ni, lebih pasal teater yg td kami bt rehearsal tgh ari td sampai ke ptg..
erm lepas abis ja td, ramai budak2 unisel yg xpuas ati ngan mutu yg ditunjuk kn oleh pembantu sutradara, iaitu aduka..
ok..mmg kami tidak pandai dlm lakonan..
tp kami sdh mention about that from the first time we in..
kami bkn bodoh, kami bole blajar..
apa guna kami mencuba kalo dorang xble bagi tunjuk ajar yg betul.
tp bagi aku, 2 smua bkn salah dorang..
aku taw, dorang under pressure sbb tarikh pefom 30hb..
tgl beberapa hari shj lagi..
smua baru berada pada tahap permulaaan...
so, tidak mudah tuk kami sbgai "warga baru" @ newcomer dlm bidang teater ni, dianggap sbgai orang yg penah belakon teater sbanyak 18juta kali.
so kami masih baru..
jadi kami perlukan tunjuk ajar yg betul.
kami bkn maw diajar mcm mengajar bayi 2 bulan bejalan sendiri..
tp kami maw kn cara yg betul.

kami mmg cetek dlm hal ini, so xble la bt mcm 2..
td sorang dari kami uda terasa hati ngan sorang tenaga pengajar ni..
kami yg lain pn sama jg..
tp kami xble bt apa2..
juz ble folow..sbb kami anggap dia lagi taw cara didik kami dgn btul.
bt keja under preasure, bkn bawak semua jadi preasure.
banyak hal yg xmenyenangkn hati.
tp kami diam kn..
sbb "rasa hormat" kami masi kekal bertahan mengalahkn emosi...


kami tahu, dan aku sgt pasti, budak2 dari ipoh 2 mmg berbakat..
tp jgn la bt kami sama mcm dorang.
kami mmg ble blajar..
tp myb amek masa..
this is not the way how we wanna growing up the human self-confidence..
kami jadi lagi becelaru.

contoh td, aku hafal dialog, tp oleh sbb aku disuruh pegang watak secara mengejut, trs kaku..
smua jadi kaku..
tp aku dapat hadle dlm masa yg singkat..
hurmm..

ok la..
crita panjang2 lagi sakit hati..
yg pasti ahad ni apa lagi perasaan yg kami "belajar"..????

tenang dan try to be cool..
depankan akal, bukan emosi(kata2 c zeth)

k..
arios amigos..


-joop_travis-

No comments: